FAQ

Om du inte hittar svar på dina frågor nedan kan du kontaka kundservice här.

BESTÄLLNING & BETALNING

  •  

    adidas Locker Room är den nya digitala platsen för lagkläder, här kan du utforska hela adidas fotbollsutbud och beställa online från din föredragna adidas-återförsäljare.

  • En adidas-återförsäljare är en butik med tillåtelse att sälja adidas-produkter och slutföra beställningar.

  • När du valt önskade produkter och handlat färdigt klickar du på kundkorgsikonen upptill i högra hörnet. Om du gett några produkter en personlig design och vill lägga till dina lagdetaljer (namn och/eller nummer), ange informationen, antal och storlekar på kundkorgssidan innan du genomför köpet.

    Klicka sedan på "Fortsätt" och logga in på ditt adidas Locker Room-konto. Sedan kan du kontrollera din beställningsinformation och skicka in beställningen till en återförsäljare som du själv väljer för att begära en prisuppgift. Återförsäljaren kommer att kontakta dig via mejl eller telefon för att diskutera din beställning, leverans, betalning och dekordetaljer. Din beställning är inte slutgiltig förrän du bekräftat återförsäljarens prisuppgift.

    Produkter kan även sparas på din skåpsida innan du skickar en beställning till en återförsäljare. Med skåpfunktionen kan du dela produktförslag med ditt lag och låta dem rösta på sin favoritutrustning innan beställningen görs. För mer information, se våra vanliga frågor och svar om skåp nedan.

  • Du gör inte en slutgiltig beställning när du ber om en prisuppgift från en återförsäljare via adidas Locker Room. Återförsäljaren kommer att kontakta dig via telefon eller mejl med en prisuppgift inklusive möjliga kostnader för leverans och dekor samt rabatter. Du kan diskutera prisuppgiften med återförsäljaren innan du gör din slutgiltiga beställning.

  • Det slutgiltiga priset på din beställning förhandlas fram med en återförsäljare. Alla angivna priser i adidas Locker Room är rekommenderade återförsäljarpriser. Återförsäljare har möjlighet att erbjuda rabatter på dessa priser och kan ta betalt för eventuella dekorer och leveranskostnader.


    Genom att skicka din beställning till en återförsäljare via adidas Locker Room ber du om ett prisförslag från din valda återförsäljare. Återförsäljaren kommer att kontakta dig via mejl eller telefon med ett prisförslag innan din beställning slutförs.

  • Ett erbjudande är en uppsättning personligt anpassade produktförslag till ditt lag som valts ut av en återförsäljare.

    Du kan välja de produkter som du är intresserad av att beställa från det erbjudandet och ange storlekar och antal för ditt lag. När du är nöjd med beställningen kan du skicka tillbaka den till återförsäljaren för att be om en slutgiltig prisuppgift.

  • De accepterade betalningsmetoderna kan variera beroende på vilken återförsäljare som hanterar din beställning. Vänligen bekräfta pris och betalningsmetod för din valda återförsäljare innan du slutför din beställning.

  • I nuläget finns det ingen möjlighet att beställa prover via adidas Locker Room. Det är dock möjligt att valda återförsäljare erbjuder denna service. Ställ frågan till din återförsäljare om du är intresserad av att beställa prover.

  • Det finns inga krav på minsta beställning av produkter från adidas Locker Room, däremot kan valda återförsäljare ha minimikrav. Ställ frågan om krav på minsta beställning till din återförsäljare.

LEVERANS & RETURER

  • Ledtiden för din lagbeställning styrs av den återförsäljare som hanterar beställningen. För att få en så exakt ledtidsangivelse som möjligt föreslår vi att du kontaktar återförsäljaren.

  • Om du väljer att genomföra din beställning hos en onlineåterförsäljare kommer produkterna att levereras till önskad adress. Om du gör en beställning hos en fysisk återförsäljare kanske du får möjlighet att hämta produkterna i butiken. Många fysiska återförsäljare erbjuder leverans till önskad adress. Kontakta din återförsäljare angående möjliga leveransalternativ.

  • Leveranspriser bestäms av din valda återförsäljare. Många återförsäljare tar inte betalt för leverans, men kontakta din återförsäljare angående leveranspriser.

  • Returer och byten hanteras av din valda återförsäljare. Kontakta din återförsäljare angående returpolicy.

PERSONLIG DESIGN OCH DEKOR

  • Ja, du kan ge en personlig design åt de flesta av adidas lagkläder genom att lägga till dina spelares namn, nummer och initialer samt lagnamn, laglogga och sponsorlogga.

    För att komma åt verktyget för personlig design, titta efter "Lägg till personlig design"-ikonen i form av en pennsymbol som återkommer på sajten.

  • Ja, följande branschstandard för max antal tillåtna tecken gäller för dina personliga designval:

    •         15 tecken för spelarnamn

    •         18 tecken för lagnamn

    •         2 tecken för spelarnummer

    •         3 tecken för spelarinitialer

    Om du skulle vilja ge en personlig design åt dina produkter med namn eller nummer som överskrider dessa teckenbegränsningar rekommenderar vi dig att diskutera detta med den återförsäljare som valts på kassasidan. 

  • De tillåtna formaten är .jpg, .jpeg, .png, .pdf, .gif, .psd, .ai, .svg och .eps. Maximal filstorlek är 9 MB.

  • Personligt designade produkter dekoreras av den återförsäljare som du väljer i kassan, inte av adidas själv. Beroende på de valda produkterna och din återförsäljares kompetens kan det finnas möjlighet för dig att välja dekormetod som värmeapplicering eller brodyr.

     


  • Det är upp till dig och din återförsäljare att komma överens om dekorkostnader och rabatter. Många återförsäljare tar dock inte extra betalt för dekorer.

PRODUKTER

  • Du hittar information om varje produkts livscykel och fram till vilket datum den kan beställas på produktinformationssidan i katalogen.

  • För att hitta mer information om produktstorlekar, se våra storlekstabeller: https://www.adidas.se/help/size_charts

  • Vi använder många olika material i våra produkter, och där det är möjligt ser vi till att de är miljövänliga och återvunna. Vårt urval av material bidrar till vår ambition att bli ett ännu mer hållbart företag.

    För en grundlig beskrivning av de material vi använder, se sidan för material på vår bolagswebbplats: http://www.adidas-group.com/en/sustainability/products/materials/

    För materialbeskrivning av en specifik produkt, se dess produktinformationssida online eller produktetiketterna.

SKÅP

  • I skåpet kan du spara dina favoritställ på en och samma plats för att dela dem med ditt lag och rösta om dem. Det har aldrig varit enklare att välja lagställ för kommande säsong.

  • För att skapa ett skåp, klicka på "Skåp"-ikonen upptill i navigeringen. Du kan nu ge en personlig design åt ditt skåp genom att ladda upp ditt lags logga samt lägga till en beskrivning och ditt lagnamn. Sedan kommer det roliga: Genom att klicka på "Lägg till ett ställ", kommer du att få en rad frågor av oss. Utifrån dina svar presenterar vi upp till fem ställrekommendationer som är lämpade för ditt lag. När du valt ett av alternativen kan du byta stil och färg på ditt lags ställ genom att klicka på tecknet +. Du får dessutom möjlighet att ge ditt ställ en personlig design med spelarnamn, spelarnummer, lagnamn, laglogga och sponsorlogga om så önskas. När du är nöjd med stället du designat lägger du det i ditt skåp. Du kan sedan lägga till fler ställ i ditt skåp och dela ditt slutliga urval med ditt lag.

  • För att dela ett skåp med ditt lag, klicka på knappen "Dela ditt skåp" i övre högra hörnet på skåpsidan och skicka den URL som genereras till ditt lag.

KONTO

  • Det är enkelt att skapa ett adidas Locker Room-konto. För att komma igång, klicka på "Logga in" i det övre högra hörnet på sidan. Ange din mejladress och klicka på "Logga in eller Registrera konto". Fyll i dina uppgifter och klicka på "Registrera konto". Grattis, ditt konto är nu skapat. Vi skickar ett mejl som bekräftar detta.

     

    Om du redan skapat ett konto hos en adidas-onlinebutik kan du använda samma mejladress och lösenord för att logga in på adidas Locker Room.

  • För att återställa ditt lösenord, fyll i din mejladress på inloggningssidan och klicka på "Logga in eller Registrera konto". Klicka på "Jag har glömt mitt lösenord", fyll i den mejladress som är kopplad till ditt konto och klicka på "Skicka".

    Du kommer att få en mejlbekräftelse med ytterligare instruktioner om hur du skapar ett nytt lösenord.

  • För att uppdatera dina personliga inställningar, logga in på kontot och gå till kontosidan. Du kan ändra namn, mejladress och telefonnummer under "Allmän information". Du kan också skapa ett nytt lösenord under "Byt lösenord".

  • Det är viktigt för oss att garantera din datas säkerhet och integritet. Du kan läsa mer om din integritet hos adidas i vårt Sekretessmeddelande: https://www.adidas.se/privacy-center