FAQ

Om du inte hittar svar på dina frågor nedan kan du kontaka kundservice här.

Ditt konto

  • Du behöver ha ett adidas Locker Room-konto för att beställa personligt anpassade lagkläder.


    För att komma igång:


    • Klicka på inloggningsikonen upptill på höger sida av sidan.

    • Fyll i mejladress och klicka på Logga in.

    • Ange sedan dina uppgifter.

    • Klicka på Skicka. 


    Du kommer att få ett bekräftelsemejl för det nya kontot.

  • • Ange din mejladress på inloggningssidan och klicka på Logga in.

    • Klicka sedan på "Glömt lösenord".

    • Ange den mejladress som är kopplad till ditt konto.

    • Klicka på Skicka.

  • Vi har åtagit oss att garantera dina datas säkerhet och integritet. Du kan läsa mer om din dataintegritet hos adidas i vårt sekretessmeddelande.

Att beställa

  • Du behöver skapa ett konto för att göra en beställning. 


        • För att göra en beställning söker du efter de produkter som du vill ha, anger storlekar och antal och lägger dem i varukorgen.  

        • När du handlat färdigt klickar du på kundkorgsikonen upptill i högra hörnet.

        • Kontrollera din beställning och klicka på Fortsätt.

        • Ange din beställningsinformation.

        • Välj önskad återförsäljare. 

        • Skicka in din beställning.


    Återförsäljaren kommer att kontrollera beställningen och kan sedan välja att godkänna den eller inte. Om beställningen inte godkänns kommer du att få ett meddelande från återförsäljaren tillsammans med beställningsinformationen. Logga in på ditt konto och se Orderhistoriken för att få information om din beställningsstatus. Du kan även kontakta din återförsäljare via den kontaktinformation som anges upptill på sidan Orderdetaljer om du har ytterligare frågor. Om du behöver justera något måste du göra om din beställning och skicka den igen eller välja en annan återförsäljare.


    Om återförsäljaren godkänner beställningen kommer du att bli kontaktad omgående för att diskutera nästa steg. Din återförsäljare kommer att ta hand om detaljerna och kommunikationen om betalning, transport och leverans samt eventuella andra frågor som rör din beställning.  

  • Du kan välja vilken återförsäljare som ska slutföra din beställning när du är klar med kundkorgen. På kontrollsidan fyller du i din laginformation och söker sedan efter en återförsäljare på två enkla sätt:

        1.     Sök efter önskad återförsäljare via namn.

        2.     Använd den integrerade kartan för att hitta din närmaste återförsäljare.

  • En adidas-återförsäljare är en butik med tillåtelse att sälja adidas-produkter och att slutföra beställningar.

Kit builder

  • I Kit builder kan du skapa ett ställ utifrån ditt lags behov. Du kommer att få en rad frågor och utifrån dina svar kommer upp till fem rekommendationer som är bäst lämpade för ditt lag att presenteras. Du får dessutom möjlighet göra personligt anpassade ställ med spelarnamn, nummer, laglogga och sponsorlogga om så önskas.

  •     • Klicka på tecknet + intill produkten på informationssidan för stället.

        • Klicka sedan på färgsnurran märkt "Ändra färg".

        • Gör ett nytt färgval bland alternativen till höger.

        • Klicka på Klart när du är klar.

        • Du skickas då tillbaka till informationssidan för stället. 

        • Upprepa stegen för varje produkttyp som du önskar ändra.

  •     • Klicka på tecknet + intill produkten på informationssidan för stället.

        • Klicka sedan på ikonen märkt "Andra stil". 

        • Gör ett nytt stilval bland alternativen till höger.

        • Klicka på Klart när du är klar.   

        • Du skickas då tillbaka till informationssidan för stället.

        • Upprepa stegen för varje produkttyp som du önskar ändra.

  •     • Klicka på tecknet + intill produkten på informationssidan för stället.

        • Klicka sedan på ikonen märkt "Lägg til en personlig design", om den finns tillgänglig för produkttypen.

        • För spelarnamn kommer en yta som är tillgänglig för personlig anpassning att visas. 

           Där kommer namnet som du skriver att synas. Upprepa detta för varje val, såsom spelarnummer och lagnamn. 

        • För lag- och/eller sponsorlogga kan du ladda upp godkända filformat från din enhet till de specifika placeringarna på produkten. 

        • Klicka på Klar när du är klar. 

        • Du skickas då tillbaka till informationssidan för stället. 

        • Upprepa stegen för varje produkttyp som du önskar anpassa personligt om valet finns tillgängligt.

  • När du är färdig med ditt ställ kan du lägga till det i din beställning genom att klicka på 'lägg i varukorg'. Du kan därefter antingen fortsätta handla eller genomföra beställningen.

Personlig design

  • Du kan skapa personligt anpassad lagutrustning genom att lägga till spelarnamn, nummer, lag- och/eller sponsorloggor på produkterna. Du kommer åt verktyget för personlig anpassning på fler sätt, till exempel via produktinformationssidan eller via kit builder för ställ. För tillfället är dessa detaljer begränsade till ett specifikt typsnitt samt i färg, storlek och placering.

  •  Ja, antalet tecken i spelarnamn och nummer är begränsat.


         • 14 för spelarnamn

         • 14 för lagnamn

         • 2 för spelarnummer

         • 3 för spelarinitialer 

  • Ja, du kan lägga till en laglogga och sponsorlogga.

  • Tillåtna format är: jpg, png och gif


    Maximal filstorlek är:  40 MB

  • I alla beställningar som görs av din utvalda återförsäljare, kommer godkännandet av loggan att hanteras av återförsäljaren.

  • Du behöver kontakta den återförsäljare som du gjorde beställningen hos. Denna policy skiljer sig åt mellan återförsäljarna.

Erbjudande

  • Ett erbjudande är en personligt anpassad katalog med lagkläder skapad för ditt lag av en återförsäljare.

  • Du kan titta igenom erbjudandet och välja de produkter som du är intresserad av att beställa. Du kan ange storlekar och kvantiteter för ditt lag när du lagt produkterna i varukorgen. När du är nöjd med beställningen kan du skicka tillbaka det till återförsäljaren.